Alla inlägg den 24 februari 2011

Av enkakaiugnen - 24 februari 2011 21:44

      

Hallongrottor har varit en favorit sen jag var liten. Då kunde jag äta hur många som helst! Det skulle jag väl kunna nu med, men nu syns det tyvärr ;)

Den här gången gjorde jag "fusksylt" till dom. Visste inte riktigt hur det skulle bli, men det funkade bra. Jag värmde hallon och ganska lite socker med vatten. Sedan hade jag potatismjöl (rett med vatten) och kokade till det blev lagom tjockt.Eftersom dom kan se lite tråkiga ut så gjorde jag en florsockerglasyr och

"spritsade" över dom. Jag brukar ta en tesked och liksom doppa i glasyren och sen dra skeden över kakorna. Då får man som ränder och det gillar jag!

På bilden nedanför är mina loppiskoppar. Blev så himla glad i somras när jag hittade dom, dom är liksom inte lika puttinuttiga som vanliga såna koppar brukar vara.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards