Alla inlägg den 22 mars 2011

Av enkakaiugnen - 22 mars 2011 13:05

 

Här är min specialitet, halvor! Och ojojoj vad mycket skit jag får för det!

Man får inte äta halvor, man ska ÄTA UPP!

"Ska du bara ha en halv? Varför äter du inte hela? Gud va fånigt!"

Eller "Å vems är den här då? Vem har LÄMNAT EN HALV BULLE?"

Jag är nämligen expert på att äta hälften av saker. Halva godisar (äckligt tycker den fine sambon...och eventuellt några andra också), halva kakor, bullar, halva glas med juice och mjölk (otroligt störigt tycker samme sambo) och så vidare.

Ja men vad är problemet? undrar du...ät upp bullen!!

Problemet: Jag bakar så mycket och jag verkligen älskar kakor! Men det gör dessvärre inte min kroppsform. Så därför kan jag inte trycka i mej allt jag bakar för då skulle jag bli en bulle själv. Men jag vill ju smaka!! Så då tar jag en halv. Problemet löst. För mej i alla fall...inte för person två som blir provocerad av att hitta halvor här och där. Och visst...ibland vill man ju ha en hel.

 

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards