Alla inlägg den 29 mars 2011

Av enkakaiugnen - 29 mars 2011 23:07

Blanda det bästa som finns är att komma hem när det luktar nybakat i lägenheten!! Man blir alldeles lycklig i själen. Snacka om själsfrid. Man blir lite som en hund och går bara runt och luktar hela tiden tills man får äta. Det var det här som luktade...  


Matbröd är ju inte min starka sida, Jag vill ha socker i det jag bakar! Men idag fick jag sån inspiration av bloggen sotasaker.com så jag var bara tvungen att testa det receptet. Och det blev kanon, och gick ganska fort ändå.

Kanske mycket tack vare denna:

Min bakmaskin och tredje hand. Tack gud för den! Och mamma och pappa   Som köpte en till kompis till mej. (Bakpaus, nån?)


Jag utgick från detta recept på "Enkelt matbröd" men hade också i hasselnötter, valnötter och solrosfrön. Toppade även med solrosfrön och pumpafrön vilket kanske syns. Det är sånna här recept jag vill göra, för då kan jag testa och prova på en massa olika sätt!!


Och det bästa, lönen!

  Varför är det så otroligt gott med

  mackor?

  Jag skulle kunna leva på mackor!





Av enkakaiugnen - 29 mars 2011 22:56

Snygg va? Det är ju en snygging som gjort den!

 

Världens bästa tjej har nämligen skaffat en blogg! Där lägger hon upp alla fina tavlor som hon målar. Gå in där och kolla, dom är superfina! Och så får man inspiration att försöka sig på att måla själv  

Den heter Mina Tavlor och finns här på bloggplatsen. Gå in, nu!

http://minatavlor.bloggplatsen.se

Av enkakaiugnen - 29 mars 2011 14:55

Suck och stöööön! Har precis kommit hem efter en pluggig dag med en pluggkompis och insett att jag gjort en massa fel i min uppgift som jag ska lämna in idag. Så nu måste jag sitta inne hela em med solen som strålar utanför.

Men det finns en sak som räddar: kaffe och choklad! Och som tur är så köpte jag en helt otroligt god 70% choklad i lördags med blåbärssmak. Och jag älskar blåbär! Måste prova baka med den också. Planen är chokladmuffins med blåbär i, och den här blåbärschokladen.

Hur god som helst är den!

Muffins coming up...efter att jag testat nästa grej, woopie pies! Men först...PLUGGA...  

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards