Alla inlägg den 4 maj 2011

Av enkakaiugnen - 4 maj 2011 15:01

Jag har bestämt mig för att vara med i ett nytt bakprojekt! Kakjuntan kallar de sig, dessa bagare och bagerskor som varje månad bakar på ett särskilt tema och sedan samlar bakverken på en och samma blogg. Det särskilda med dem är att de bakar ur olika upplagor av "Sju sorters kakor". Det ska verkligen bli jätteroligt och första temat som jag är med i är "bakelser". Utmaning kan man säga! Skulle vilja göra nåt med essenserna kanske? Sedan har ju pappa efterfrågat en "Nappe"...

"Angenäma problem just nu... vilken bakelse ska jag göra?"

Dags att ta tag i den här dagen...det ska ju bli mat- och bakkväll här hemma! Roligt kul!

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards