Alla inlägg den 13 juli 2011

Av enkakaiugnen - 13 juli 2011 15:14

Det bor två mullar i det lilla hushållet. Inte mullor, utan mullar. Skogsmullar. Så fort vi får chansen vandrar vi iväg. Den fine sambon brukar säga: "det här är ingen utflykt, det är en flykt". Från vad? brukar jag tänka, jag följer ju med...
Vi har lite olika skogsintressen. Eftersom jag älskar blåbär i alla former så är mitt mål ganska klart.

Han, däremot, är ute och vaskar skogsguld och lyckas riktigt bra till och från. Så årets premiärplockning av hjortron resulterade i detta Jag ska också följa med och plocka och ska försöka sno ihop ett och annat bakverk med hjortron under sommaren! Ska bli riktigt kul att testa vad man kan göra med dem. Jag har nog aldrig sett ett bakverk med hjortron, mest efterrätter, men även där är utbudet ofta begränsat. Men jag har några idéer och har testat kombinationen hjortron - choklad som nog kan bli en bra kombo...

Tills dess plockar jag det blå guldet, tycker trots hjortronens storhet att blåbären ändå är snäppet vassare.

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards