Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av enkakaiugnen - 19 augusti 2011 19:18

Nu var det längesen det tipsades om caféer och restauranger här, så här kommer tips! Jag var på restaurang Oscar (i Sundsvall) i onsdags och åt middag med sommarjobbarkompisarna! Hur trevligt som helst var det, längesen jag skrattade så mycket på så kort tid :) Maten var riktigt god, och det tyckte vi allihop och personalen var jättetrevlig. De har ett grillkoncept, där man beställer kött/fisk/kyckling och får två tillbehör. Väldigt vällagad mat, roliga kryddningar och tillbehör. Det ni ser ovan är efterrätten, som också var toppen! Det är hemgjord vaniljglass med mosade chokladtryfflar och jag kunde ha ätit upp den i en tugga, så god var den! Det borde man ju kunna göra själv hemma också...hmm..ska provas. Idag har "nyttobaket" fortsatt i det lilla hushållet, det blev kanelbullar. Resultatet kommer imorn för nu ska det drickas en och annan kaffedrink här! Trevlig kväll!

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards