Alla inlägg den 2 januari 2012

Av enkakaiugnen - 2 januari 2012 14:25

 

Nu tycker jag i och för sig att bakbloggsvärlden ska vara frälst från lightprodukter och gå ner i vikt-tankar och sånt. Men den principen får faktiskt vika lite på sig nu, för det är ju trots allt många som tycker att ett nytt år passar perfekt för en nystart på ätar-fronten. Jag tillhör dom som inte kan äta hejdlöst av vad jag vill utan att det känns och syns. Men jag är heller inte beredd att ge upp socker och fett helt. Så då brukar jag kompromissa lite och baka sånt som är lite nyttigare än vanliga kakor och bullar, och bara äta dem när jag verkligen MÅSTE! Ni förstår nog hur jag menar. Om nån fler känner likadant så kommer här några tips på nyttigare men ändå goda kakor och bullar.

 

Hasselnötskakor


 

Blåbärsbollar med choklad


 

Mazarinmuffins med päron


Fruktsallad med mandelcrème


 

Sist men inte minst, lite nyttigare kanelbullar. Kom ihåg att krydda rejält med kardemumma och kanel!

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards