Alla inlägg den 13 januari 2012

Av enkakaiugnen - 13 januari 2012 12:00

   

Jag skulle så gärna vilja säga att de här blev jättegoda! Men det blev de inte. Men fina i alla fall, och helt klart ätbara. Det blir ju sådär ibland när man provar och testar sig fram och det är lika trist varje gång. Jag trodde att kokos och passionsfrukt skulle funka kanon ihop och det hade det säkert gjort också, om jag bara haft i lite socker. Men nu skulle jag ju undvika det och då blev de lite för sura. Men utan passionsfrukt tror jag att de blir riktigt goda, så mitt tips är att ta bort den och ev. tillsätta lite mer grädde för att få smeten att gå ihop. Doppa och dekorera med choklad så blir det nog alla tiders detta!


Kokostoppar med passionsfrukt Ca. 10 st små

3 dl kokosflingor

25 g smör

1 ägg

½-1 msk vispgrädde

2 passionsfrukter (el. uteslut dem)

25 g mörk choklad.


Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader.

1. Vispa upp ägget lite.

2. Smält smöret.

3. Blanda ägg och kokosflingor.

4. Tillsätt smör, ägg och passionsfruktskärnorna.

5. Rulla/krama till små bollar och lägg på en plåt med bakplåtpapper.

6. Grädda i ca. 12-15 min så de får lite färg.

7. Dekorera med, eller doppa i smält choklad.

Klart och färdigt!     


    

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards