Alla inlägg den 15 maj 2012

Av enkakaiugnen - 15 maj 2012 21:00

Babar baklänges blir...rabarber! Rabarberna börjar kika fram nu och det finns så otroligt mycket gott man kan göra av dem. Förra sommaren var ju den första sommaren jag bloggade och då hann jag få upp lite rabarberrecept, mycket tack vare att jag får så många stjälkar från Björns föräldrar. Jag brukar försöka ta med dem tillbaka i bakad form. Jag tror att alla rabarberskapelser från i fjol har sina rötter i Stödejorden faktiskt. Här är några av mina favoritrecept från då.

      

Rabarberrulltårta.

 

Rabarberblommor.


 

Minipajer med rabarber.


 

Rabarbermarmelad med ingefära


Sisi men inte minst, en klassiker. Hallongrottor utan hallon, men med rabarbermarmelad istället.

 

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards