Alla inlägg den 5 september 2012

Av enkakaiugnen - 5 september 2012 22:00

  

I fredags när jag gjorde blåbärssconespajen så läste jag fel i receptet och tog för mycket socker, så jag fick börja om. Men jag ville inte slänga den första smeten så jag blandade i lite kakao och gjorde en choklad- och bananpaj av det istället. Jag smaksatte bananerna med limesaft och muscovadosocker och jag tyckte det blev riktigt bra tillsammans. Pajen smakar mycket av både choklad och banan och blev bra i konsistensen tycker jag. Servera med lite vaniljglass till!

 

Choklad- och bananpaj 4 portioner

1,25 dl vetemjöl

1 dl socker

1,5 msk kakao

1 tsk bakpulver

lite salt

1 msk smör


1,5 banan

saft av ½ lime

1-2 msk muscovadosocker


Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.

1. Blanda ihop mjöl, socker, bakpulver, salt, kakao och smör.

2. Rör i mjölken och ställ kallt.

3. Skiva bananen och lägg den i botten på en ugnssäker form. Strö muscovadosockret över och pressa över limesaften.

4. Fördela chokladsmeten jämt över bananerna och grädda pajen i ca. 15-20 minuter.

5. Garnera med minimarsmallows, choklad, strössel eller något annat fint du har hemma.

Servera helst med vaniljglass!

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards