Alla inlägg den 28 november 2012

Av enkakaiugnen - 28 november 2012 10:00

     

Varje år på första advent så brukar vi träffas ute hos mamma och pappa och adventsfika lite tillsammans i släkten. Då brukar mamma alltid ha gjort den här kransen. Den är så fnatastiskt god! Fylld med mandelmassa, russin, saffran och så ser det så fint ut med ljusen och banden runt. Jag gillar traditioner, särskilt när det gäller julen och i och med att vi adventsfikat så här i så många år nu så är det liksom startskottet för julen för mig.

Det här blir mitt bidrag till Månadens sötsak på Söta saker, där temat är värmande. Tycker att bilden ovan säger allt om just det temat. Här är receptet, direkt taget ur mammas kokbok:


 

Jag testar en ny grej, lägger upp mammas recept precis som hon skrivit det. Vet inte riktigt vad hon tycker om det, men det lär visa sig. Vad tycker ni? Jag tänker att det är kul med lite variation och dessutom lite personligare än när man skriver ut dem. Ge gärna feed-back på detta sätt att lägga ut recept! och tack mamma för hjälpen, du är bäst!

 

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards