Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Balkongfrukost!

Av enkakaiugnen - 22 april 2013 21:41

 

Yes, nu är den här! Blir så inspirerad av den här årstiden så det är inte sant. Det är ju bara sol och fåglar överallt, helt underbart. Alla är på så bra humör, folk ser framåt och gör roliga, våriga saker. Sol är ju något man är helt svältfödd på den här tiden på året och man tar ju minsta lilla chans att kunna gona i solen på balkonger och mot husväggar, även om man måste linda in sig i filtar och tofflor. Men vissa dagar är det ju faktiskt varmt redan på morgonen. Och det är ju ett strålande läge för en balkongfrukost! Det är lite kul, för det som får mest sökträffar här på bloggen på lördagar och söndagar är amerikanska pannkakor. Så jag tror att det finns ett visst sug efter brakfrukostar där ute. Här kommer några av mina förslag och favoriter till balkongfrukosten. Hoppas du hittar något som passar!


Kardemummascones.


 

Jordgubbs- och rabarbermarmelad.


   

 

Rostad müsli med kanel och kardemumma.


 

Supergoda och saftiga tekakor!


Mormors blåbärsgröt - ingen blåbärsgröt = ingen riktig frukost!


   


Päronmarmelad.


     

Amerikanska pannkakor.


Mer balkongfrukost, och dagar som den här:

 

 
 
Min kamp i livet

Min kamp i livet

24 april 2013 21:18

Å vilka härliga bilder! Jag blir så sugen :)

Här är det så kallt och blåser hårt, ikväll kom även regnet. Jag längtar verkligen till sommaren nu.
Ha det bra! Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

enkakaiugnen

27 april 2013 22:00

Vad roligt att höra, tack! Ja, det är verkligen aprilväder nu, regn och sol om vartannat! Trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av enkakaiugnen - Lördag 13 april 08:39

  Sällan har våren varit så efterlängtad. Vi har haft snö i ett halvår nu, sedan 20 oktober. Efter en evighetsvinter tar vi nu alla chanser att skotta gångar i den 1 meter djupa snön som fortfarande brer ut sig på gräsmattan. Så nu kan vi röra oss ...

Av enkakaiugnen - 5 december 2021 08:46

    Ville testa en ny julkaka i år och det blev denna, en klassiker. Den är riktigt god, nästan lite som smågodis som man går och nallar av. Ganska tydlig ingefärssmak och de är väldigt lika cederpepparkakor som vi åt ofta när jag var liten ...

Av enkakaiugnen - 5 december 2021 08:40

  Det här är ett eget recept, kombinerat efter tre olika recept och det jag hade hemma. Vill helst inte använda glutenfri mjölmix när jag bakar, gillar hellre att använda bovetemjöl och havremjöl. Den är snabbakad eftersom den inte jäser, så väldi...

Av enkakaiugnen - 5 december 2021 08:21

  Ett tjockt täcke av snö som bäddar in träden och skogen runt knuten, ganska underbart faktiskt. Finns ju få saker som ger sån julkänsla som just snön och allt den för med sig. Doften av glögg är inte så tokig den heller, för julkänslans skull. ...

Av enkakaiugnen - 1 augusti 2021 10:03

  Vaniljbullar ca 30 st150 g smör1 dl strösocker1/2 tsk salt1 ägg50 g jäst   5 dl mjölk2 tsk kardemumma13-15 dl vetemjöl   Fyllning: 1-2 dl vaniljkräm, hemgjord eller marsankräm  Ca 50 g mjukt smör   Gör så här: 1. Smält smöret och ...

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards