Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av enkakaiugnen - 29 augusti 2013 16:14

Få stunder på dan är så bra som den när man får komma hem och upptäcka att kaffet är kokat och att man har kvar scones i frysen. Då blir jag lycklig. Idag råkade vara en sån dag och jag inser att jag måste baka en massa fler scones för det här ska jag göra så ofta jag kan. Jag älskar scones! Dessutom är dom ju extremt lättbakade och finns i flera olika varianter. Här är mina favoriter.


 

Rabarberscones!


 

Bergenströms scones.


 

Dinkelscones med kardemumma!


Jag tycker det är allra godast att äta dem med extra allt, både smör, ost och marmelad. Och te såklart, eller kaffe med mjölk om man är på det humöret. Och helst i solen, det börjar bli läge att suga ut det sista av sommarn.

 



Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards