Alla inlägg den 4 september 2013

Av enkakaiugnen - 4 september 2013 21:56

 

Det bästa jag läst idag. Dessutom har jag ätit paj idag. Idag har faktiskt varit en riktigt bra dag, kanske just därför. Jag kom att tänka på det nu ikväll och såna dagar ska man försöka spara på. Trots att tiden springer ifrån mig just nu med hus, vatten, vägar, jobb och annat så känns allting väldigt roligt. Baktiden är dock kraftigt begränsad så därför kommer en favorit från ifjol, nämligen en päronmarmelad som jag sneglade på länge innan jag tog sats och lagade den. Det är jag glad för, för den blev finfin. Både som marmelad och i småkakor. Här är receptet, eller länken till det åtminstone.

Päronmarmelad.

   

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards