Alla inlägg den 26 juni 2014

Av enkakaiugnen - 26 juni 2014 09:30

   

Nu är den största fikahögtiden av alla här och det är ju underbart. Fast det finns en gräns för hur mycket socker man tål och då är det bra att kunna plocka fram de här små godingarna. Tycker de är supergoda, särskilt med tanke på att det inte är något socker i. Recpetet kommer från Baka Sockerfritt från början, men jag ville hellre söta med banan än med sötströ så då gjorde jag om lite. Så här gjorde jag.


Sockerfria chokladcookies med mazarinsmak Ca. 10 st

30 gram rumsvarmt smör

1 ½ dl mandelmjöl

2 msk kokosflingor
½ dl hasselnötsmjöl
½ mosad banan
3 droppar bittermandelarom
20 gram grovhackad sockerfri choklad
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 150 grader.
1. Blanda alla ingredienser med varandra till en deg. Är den för lös, så tillsätt med mjöl. Är den för smulig så tillsätt mer smör eller banan.
2. Forma ca. 10 kakor, platta till dem och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
3. Grädda mitt i ugn i ca 15 minuter. De ska bli lite hårda.
Klart!
 

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards