Alla inlägg den 10 september 2014

Av enkakaiugnen - 10 september 2014 21:45

   

För något år sedan var jag helt besatt av torkad frukt, särskilt äpplen. Det är så gott och nästan så pass sött att man blir misstänksam... I de här äppelskivorna finns det däremot inget annat än just äpplen. Jo, förresten, lite citronsyra men det är allt. Enkelt att göra var det också  men jag tror att jag ska lite för tunna skivor. Det blir godare med tjockare skivor, men då tar det nog lite längre tid i ugnen också. Så här gjorde jag.


Torkade äppelringar

Sätt ugnen på 125 grader.

1. Kärna ur äpplena och skär dem i tunna skivor.

2. Koka upp 1 liter vatten och häll i en bunke. Häll 1 tsk citronsyra i bunken och rör ut.

3. Lägg äppelskivorna i vattnet i 1 timme (häll ev. på mer vatten så skivorna täcks).

4. Lägg skivorna på plåtar med bakplåtspapper och torka i ugnen i 1 ½ timme.

Klart!

 

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards