Alla inlägg den 21 februari 2011

Av enkakaiugnen - 21 februari 2011 20:16

 

Dagens sista inlägg får bli mitt senaste påhitt! Päronmazariner.

Eftersom jag är förkyld så vet jag inte riktigt vad dom smakar,

men tittar man på dom ser det ju iaf bra ut hehe. Det var ett himla

pillerjobb med dom med det är ju roligt när det är klart :)

Receptet är från en Allers-tidning. Brukar bläddra i dom hos svärmor och jag

gillar dom faktiskt. Det är många bra recept där. Men det kommer senare.

Kanske ;)

Av enkakaiugnen - 21 februari 2011 19:52

 

 

Bloggens första inlägg måste få gå till dom här godingarna!

Det är blåbärsbullar med vanlijkräm. Goda blev dom, men lite för degiga.

Har gjort dom med hallon innan och det blev mycket bättre...undrar varför.

Jag gjorde en vanlig bulldeg med kardemumma och istället för kanel och socker

bredde jag ut vanligkräm över degen och strödde över tinade blåbär.

Recept kommer senare...kanske...eventuellt...om ork finns och nån vill ha det ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards