Alla inlägg under september 2017

Av enkakaiugnen - 14 september 2017 21:58

     

Lite roligt att leta runt här efter äppelkakor och till slut hitta favoriten jag sökte, för att inse när jag läser blogginlägget, att jag gillade och gjorde exakt samma sak för fem år sedan som nu. Tittade på That 70's show, drack kaffe och åt kakor. Skillnaden då var att jag faktiskt hunnit baka dem och sedan hade all tid i världen att bara ligga i soffan och äta upp dem. Det var ett tag sen. Nu jagar jag mest runt på en snart-tvååring, samtidigt som kaffet kallnar och jag tinar en mjuk kaka i frysen om jag har tur att hitta någon. Kanske kan det bli något äppelbak i helgen... Då ska jag definitivt göra den här, det låter ju som jag gillade den då. Här är receptet: Äppelrutor med philadelphia.

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards