Alla inlägg den 20 januari 2015

Av enkakaiugnen - 20 januari 2015 16:00

 

Sitter här med en mugg kaffe och är så storögt sugen på choklad!! Dum idé att börja leta i chokladkategorin efter något att lägga upp här. Det positiva var hur som helst att jag dök på de här cupcakesen från förr i tiden. Minns fortfarande smaken och att de var så mjuka och saftiga (jo, så kaknördig är jag). Jag har en viss förmåga att minnas saker som på något sätt är kopplat till mat. Nästan alla minnen från när jag var liten har med mat och fika att göra på nåt sätt. Vet inte om det är fint eller om det är någon slags störning. Eller bara en stark kärlek till mat. Väljer hur som helst att tro det.

När chokladsuget sätter in är det hur som helst som allra tråkigast att vara utan. Så därför är det bra att ha lite nyttigare back ups i frysen. Så här kommer då först en chokladig sockerbomb för er som lever livet som man ska, njutningfullt. Sen finns det också en choklad- och banankaka som är nyttigare och inte riktigt lika livsglad. Men som sagt, dom där skumtomtarna som bosatte sig hos mig i december har inte behagat flytta iväg än... Så det blir nog choklad- och banankakan. Idag i alla fall...

 

S'mores cupcakes - choklad, maräng och digestive.


Sockerfri choklad- och banankaka - Riktigt god för att vara sockerfri.

 

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards