Alla inlägg den 3 mars 2012

Av enkakaiugnen - 3 mars 2012 11:55

   


Så här kommer jag att spendera den kommande veckan! Istället för bakande och kakätande kommer det bli en massa skidturer, slalom, god mat och väldigt trevligt sällskap. Runt 30 stycken glada själar ska vi vara enligt planen och det kommer som vanligt bli en toppenvecka! Hoppas solen tittar fram nu bara, både i Duved och övriga landet. Gör den inte det så är det ju en strålande anledning att baka. Och då finns det ju en hel del recept till vänster i de olika kategorierna. För nu har jag faktiskt bloggat ett helt år! Och hunnit få några nya favoriter. Som om någon blir baksugen under veckan rekommenderar jag följande bakprojekt allra mest:


Karins Hallonkaka - beroendeframkallande god är den.

Kladdkakecookies - ett Martha Stewart-recept som med blåbärschoklad blir oslagabara.

Blåbärsmuffins med smultopp- om man sugen på blåbärspaj men vill ha kaka också.

Blåbärsbollar - om man är chokladsugen men vill vara lite nyttigare.

   

  Viktigast av allt, fika!

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards