Alla inlägg den 30 juni 2014

Av enkakaiugnen - 30 juni 2014 22:45

 

Det är bakväder hela tiden nu! Här kommer ett lass mjuka kakor med vinbärstema att rädda regniga dagar med. Vinbäret är ett underskattat bär, precis som lingonet. De har inte alls samma smakstatus som hallon och blåbär och har definitivt inte en chans mot jordgubben som favoritbär. Men det är så väldigt bra att baka med! Tack vare att det är lite syrligt så funkar det ju perfekt i de flesta söta kakor och lite extra bra om man bakar med kolasmak eller vaniljsmak. Nu börjar de ju bli klara också på en del ställen och jag ser att det är en del sökningar på vinbärskakor. Så här kommer några av mina vinbärsfavoriter. Bake away!


 

Vinbärskaka med kokos - det här är en av mina absoluta favoriter när det gäller mjuka kakor. Både söt och syrlig i smaken och saftig dessutom.


 

Vinbärsrutor med kolasmak - en goding med den oslagbara kombon vinbär och kola.


  

Vita vinbärsrutor med maräng - skräms inte av det vintriga i dem, de är för goda att låta bli!

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards