Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av enkakaiugnen - 6 oktober 2014 08:00

   

Jag har hittat en ny favorit. Jag älskar ju pannkaka men äter det så sällan eftersom det enligt den andra hälften av hushållet "inte är någon mat". Hepp. Men nu har jag hittat den perfekta pannkakan som är nyttig och mjölfri och rätt energirik misstänker jag. Det enda som behövs är en banan och två ägg. Mosa bananen, vispa ihop den med äggen och stek i olja till små pannkakor. Jag åt mina med lingonsylt, men misstänker att kanel och kanske lite keso eller grädde kan vara grymt till. Det är väl kanske ingen middag i och för sig, men med en soppa eller sallad till så. Mer bananpannkakor kommer det blir i alla fall, åtminstone till kvällsfikat.


Bananpannkakor 3 st små

1 banan

2 ägg

Ev. lite fiberhavregryn


Gör så här:

1. Mosa bananen och vispa ihop den med äggen.

2. Stek dem på medelvärme i olja tills de fått lite färg.

Servera med sylt, bär, grädde eller något annat gott.


Någon som har fler tips på toppingar eller variantioner?

      

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards