Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av enkakaiugnen - 8 oktober 2014 22:15

 

Nu har det luktat chokladkaka konstant här hemma i 4 dagar och det skapar ett visst sug dessvärre. Tur då att jag har varit tvungen att provsmaka alla tårtbottnarna, man måste ju veta vad man lämnar ifrån sig... Det här chokladsuget tänkte jag dela med mig av så här kommer en mindre chokladkavalkad. Dessutom har antalet chokladrecept här på bloggen blivit fler än 100 nu. Ibland skrämmer det mej att jag tryckt i mig allt detta, men å andra sidan så har jag mått så väldans bra under tiden.


 

Chokladmunkar - precis så gott som det ser ut. Jag skulle lätt kunna sätta i mig allihop. Nu.


 

Marshmallowsrutor med choklad - segt och chokladigt.


Leilas chunky monkey cupcakes - det krävdes ju en cupcake också. Den här har allt: kryddor, choklad, nötter och banan. Släng i lite ris och kyckling så är det ju i princip en flygande Jakob... 


 

Leilas choklad- och kanelkakor. Ska du bara göra en sorts julkaka i år så gör de här, så sjukt goda som så ofta med Leilas kakor.

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards