Alla inlägg den 6 november 2014

Av enkakaiugnen - 6 november 2014 18:30

   

Jag fick nyss hem tidiningen BAKA! Julnumret är det och som om inte det vore nog så snöar det som aldrig förr utanför fönstret. Julen är verkligen på gång nu! Det fanns en superfin stor kakform iform av en snöflinga med i tidningen, blev riktigt sugen på den. Det fanns en hel del julkakerecept också såklart, men jag fastnade mer för matbrödet och godisarna. Det brukar vara julgodisbak här på tvären och bredden innan jul och det är ju kul med nya recept. Jag funderar på att köpa pralinformar till baket i år, få se om jag kommer mig för. En bra sak i så fall är att jag hittat en ny hemsida! Den heter Cuponation.se och ger en massa rabatter och rabattkoder på olika webbutiker. Fiffigt värre. Jag hittade pralinformar på en av Cuponations samarbetssidor så det kan nog bli några av dem.

 

Annars funkar ju ischokladformar fint också, även om det inte blir lika fint kanske. Ett av våra julgodis från förra året, som dessutom var så sjukt goda var den här chokladtäckta saffranskolan. Sandra fick pensla alla formarna med smält choklad först, innan vi hällde i kolan. Alldeles för finlirigt och pyssligt för mig, men man kanske slipper det med riktiga pralinformar?

Vad bakar du helst för julgodis? Tipsa gärna i kommentarsfältet! Jag är väldigt suga på att göra sura hallonremmar också. Får se vad resten av bagarna säger om det...

Här är hur som helst receptet på saffranskolan. Värt ett försök (om man har en kusin, ett syskon er någon annan som man kan lura chokladpenslandet på).

 

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards