Alla inlägg den 7 november 2014

Av enkakaiugnen - 7 november 2014 09:00

 

Nu blir det nytt här, fredagslänkar ska bli ett stående inslag. Jag tänker dela med mig av spännande recept och/eller idéer eller bara sånt som jag tycker om. Kanske blir det något utanför bakvärlden ibland också, vem vet.

Här är veckans länkar:

http://frukosterar.blogg.se/2014/november/nom-nom.html - Frukosterar - en fantastiskt bra blogg för alla oss som älskar frukost. Blir så inspirerad av Cecilias fina bilder och imponerad över att hon klarar av att fota så fint innan hon ätit något. Just detta inlägg är en lyxig frukostgröt med kakao, jordnötssmör och lönnsirap. Lördagsfrukost kanske?


http://sallysbakingaddiction.com/2014/10/24/cranberry-apple-upside-cake/ - Jag har fått en ny Martha Stewart favorit - den här bloggen är allt man kan önska i kakväg. Just den här tranbär- och äppelkakan ser väldigt god ut. Upp- och nerkakor brukar bli så saftiga också.


Och till något helt annat. En kort film om världen som jag tycker att alla borde se, med Hans Rosling. Älskar ögonöppnare som den här: http://www.ted.com/talks/hans_and_ola_rosling_how_not_to_be_ignorant_about_the_world

Hoppas ni får en fin fredag - själv lääängtar jag ut i skogen. Kanske hinner jag ta mig hit upp i helgen, och grilla lite bullar... Ha en riktigt bra helg!

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards