Alla inlägg den 14 november 2014

Av enkakaiugnen - 14 november 2014 08:00

    

Fredag igen! Längtar framåt nu, mot snö och riktig vinter. Därför kan man lätt tro att veckans länkar ska handla om snö och juliga recept, men så är det inte. Ville bara få längta lite. Veckans länkar har istället temat sockerchock. Dessutom är bilderna riktigt snygga och värda en titt i sig. Älskar att planlöst klicka omkring på olika mat- och bakbloggar, blir så sjukt inspirerad av det. Hoppas ni blir det också!


http://www.topwithcinnamon.com/2013/02/a-birthday-and-a-cake-texas-sheet-cake-with-brownie-batter-frosting-that-is.html - En av finalisterna till Matbloggspriset i USA i år. Kakan får mig att vilja sticka in handen i datorn och slita tag i den där gaffeln som poppar upp och tar en bit av kakan hela tiden. Jag måste baka den här.


http://www.helenaljunggren.com/citronkaka/ - Älskar den här bilden! Så otroligt fin! Önskar att jag fick till något liknande när jag fotar själv, men jag har en bit att vandra innan dess. Den här bloggen bjuder hur som helst på många riktigt fina bilder och spännande recept.


http://madebymary.se/2013/december/en-appel-kardemummapaj-med-mandelmassa-kanderat-notkross.html - Äppel- och kardemummapaj med nötkross låter som något jag skulle kunna sätta i mig. Lite juligt också och det närmar sig ju, så det är väl inte mer än rätt att få med en sån länk också.


Hoppas ni alla får en finfin helg!

 
  

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>
Matbloggstoppen

Skapa flashcards