Alla inlägg den 2 december 2012

Av enkakaiugnen - 2 december 2012 08:45

 

Julafton år 2010 och - 25 grader.
  

Jag märker att det finns ett visst julsug nu, det är många sökningar på det här på bloggen vilket är jättekul! Jag älskar ju julen så sånt gör mig glad. Har precis ätit min första lussebulle och druckit julmust. Nu väntar jag bara på att få köpa hem alla juliga godsaker, vörtbröd, julost, sånt där ljust julknäckebröd, glögg, peppisar och skumtomtar. Jag väntar med sånt så länge jag kan, det är ju liksom halva nöjet. Att man inte kan äta det jämt. Blev så irriterad här om dan när jag var på affärn och de sålde semlor. Visst om man gör det på sommarn, men jordgubbar i eller nån slags tvist, men här var det bara vanlig gräddbulle rakt upp och ner och det fattar jag inte. Vem vill äta semla nu? Vem köper en semla nu? Om man hellre vill kasta sig över saffran och pepparkakskryddor så har jag några tips nedan, favoriter från förra året. Alldeles snart blir det också en hel del nybakade godisar, ska nämligen få baksällskap av mina gokusiner inom kort. Men tills dess, här är julen i godsaksform.


Saffranschokladrutor.

 


Leilas julkakor med choklad.

 


Blåbärstryffel.

 

Snart får man börja lyssna på O helga natt också. Men inte riktigt än. Jag har förresten fått en ny jullåtsfavorit: Koppången. Helt underbar sång.

 

Presentation


Hej! Kul att du tittade in! Jag som bakar och skriver heter Lotta och älskar kakor. Både att baka och att äta! Mest av allt gillar jag kakor som går fort att göra men ändå är tokgoda! Hör gärna av dig om du undrar något, till enkakaiugnen@gmail.com.

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggbanner afrikas horn 230 170

Länkar

Månadens sötsak

Söta saker

Senaste inläggen

Fråga mig

32 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards